WIELE PYTAŃ I WATPLIWOŚCI
- Jacek Słomka
- Odsłony: 4862
W Barlineckim Ośrodku Kultury 10 czerwca odbyło się spotkanie dotyczące budowy obejścia miasta Barlinek, w ciągu drogi wojewódzkiej 156 - etap drugi. Nowa droga poprowadzi od ulicy 31 Stycznia, przez ulicę Długą do ulicy Gorzowskiej. W spotkaniu udział wzięli projektanci drogi.
REKLAMA |
Zapowiedziani wcześniej przedstawiciele inwestora, którym jest województwo zachodniopomorskie, a w jego imieniu Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Koszalinie, z różnych przyczyn na spotkanie z mieszkańcami Barlinka nie przybyli. Jak mówiono w trakcie prezentacji nowej inwestycji, w ciągu ulicy Długiej założono szeroki pas drogowy, o minimalnej wartości 25 metrów, pod drogę wojewódzką. Tym samym wywłaszczyć trzeba będzie część nieruchomości.
Mówiono o tym już kilka lat temu, zapisując to w uchwałach dotyczących tej m.in. inwestycji. Jak podkreślano obecny projekt tak opracowywano, aby maksymalne ograniczyć wyburzanie budynków. Jednak wyburzonych ma być 5 budynków. Jeden to budynek mieszalny, pozostałe to budynki gospodarcze i usługowe. Jak mówili projektanci, starano się maksymalnie nie ingerować w prywatne nieruchomości. Zaprojektowano zjazdy do wszystkich nieruchomości, ciąg pieszo - rowerowy, chodniki wokół obwodnicy i wokół rond.
Dane techniczne nowej drogi przedstawiają się następująco:
- długość - 436,7 metra
- szerokość jezdni - 7 metrów
- szerokość ciągu pieszo - rowerowego - 3,5 metra
- szerokość chodnika - 2 metry
- prędkość - 50 km/godz.
- nawierzchnia - cicha bitumiczna
- powstaną 2 nowe ronda (na ul. 31 Stycznia i Gorzowskiej)
Zainteresowani inwestycją mieszkańcy pytali o ekrany dźwiękochłonne. Projektanci ich nie przewidzieli. Bo nie spełnią one swojej funkcji. Wskazywali inną możliwość przebiegu średnicówki. Wskazywano, że pogorszy się życie mieszkańców ulicy Okrężnej i Długiej. Pytano o kanalizację burzową i deszczową. Zastanawiano się po co jest to spotkanie, skoro już są plany obwodnicy? O innym przebiegu drogi, mówił obecny na spotkaniu radny Cezary Krzyżanowski. Według niego obecnie zaplanowana droga jest niekorzystna dla mieszkańców tamtych rejonów. Przyniesie więcej szkód niż korzyści.
Pytano o odległość drogi od budynków. Wyszło, że 1,5 metra. Zarzucano brak konsultacji społecznych. Jak stwierdził burmistrz Barlinka Dariusz Zieliński, każdą inwestycję można zablokować. Ale trzeba się nad tym zastanowić. Jak wskazywano droga jest potrzebna, ale dla samochodów do 3,5 tony.
Pytań i wątpliwości w trakcie spotkania było wiele. Być może dlatego odbędzie się kolejne. Jeżeli termin jego zostanie ustalony, informację skopiujemy ze strony barlinek.pl i udostępnimy w naszym serwisie.
Na prośbę czytelnika w relacji z sesji, w której głos zabrał jeden z mieszkańców ulicy Długiej, zacytowaliśmy ogłoszenie opublikowane w przestrzeni internetowej na stronie barlineckiego Urzędu Miejskiego. Materiały otrzymane drogą mailową, które nie są naszego autorstwa, publikujemy z informacją „Materiał nadesłany”.
Jacek Słomka
PRACE NAD DRUGĄ CZĘŚCIĄ BUDOWY OBEJŚCIA BARLINKA >>>
Dodaj komentarz
Wpisy wulgarne, zawierające błędy ortograficzne, hejt, kłótnie, obsceniczne czy obrażające innych komentatorów i naruszające podstawowe zasady netykiety (np. pisane DUŻYMI LITERAMI), nie będą publikowane. Zapraszamy do kulturalnej dyskusji. Nie odpowiadamy na anonimowe komentarze. Zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj? Napisz do nas redakcja@barlinek24.pl lub użyj przycisku "Zgłoś administratorowi". Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Redakcja nie odpowiada za treść komentarzy. Prosimy nie podpisywać anonimowych komentarzy z imienia i nazwiska. Regulamin komentarzy.Twój komentarz nie został opublikowany? Skorzystaj z fb i komentuj pod postem na naszym profilu B24.
Komentarze
Guest
Zrozum ze tu nie chodzi o przecietnego kowalskiego tylko o tiry. Jak myslisz geniuszu gdzie te tiry jada? Raptem 300m roznicy miedzy rondami bedzie. Mieszkancy ul Gorzowskiej nie chca tirow pod oknami to samo sie tyczy mieszkancow ul. Dlugiej. Byle jak byle by bylo. Madremu 2 slowa wystarcza... reszte sobie dokoncz.
Guest
Guest
Wypowiadają sie ci ktorym ciężarowki pod oknami nie jeżdzą i jeździc nie będą. Mamy to pożal sie Boze obejscie a ulice dalej zapchane.
Guest
Pewnie, że nikt nie sfinansuje bo dopłacamy już nawet za powiat a długu za 2019 już mamy 30 mln. Tak narządzili!!! 2020 będzie jeszcze więcej a Nam będą tylko podatki podwyższać. Bycie starostą w takim powiecie to żyć nie umierać, gdzie gminy same wykonują zadania powiatu!!!
Guest
Pierwszą wzmiankę słyszałem w 1992 roku. Duże kroki poczyniono też w latach 2007- 2010. Wtedy pierwszy etap zablokowano, ale pewne było, że drugi etap zostanie zrobiony ulicą Długą. Od wielu lat na bipie jest mapka z mpzp. Polecam zajrzeć...
Guest
Otóż to, trafione w sedno. Wygląda na to, że my jesteśmy zacofani nie tylko ekonomicznie, ale też społecznie/ mentalnie. Co najmniej kilkadziesiąt lat za zachodem Europy.
Tą drogą jest NIEZBĘDNA, ułatwia komunikowanie się praktycznie większej części miasta. Powtórzę setny raz, nikt nam nie sfinansuje wielkiej obwodnicy, nie ma u nas żadnej drogi o znaczeniu krajowym jak np w Myśliborzu, czy Strzelcach. Komu miała by służyć taka duża obwodnica? Kilku ciężarówką na godzinę? Bo chyba przeciętny Kowalski jadąc z Moczkowa do Choszczna i tak pojechał by przez miasto, zamiast wracać się do potencjalnego wjazdu (w kierunku Rychnowa) i dla przyjemności objeżdżać np 4 km aż do wyjazdu na Pełczyce. Nie jesteśmy metropolią, ale rozwijamy się, potrzebujemy rozbicia ruchu wewnątrz miasta.
Guest
Guest
Guest
Guest
Kto byl na spotkaniu ten slyszal co maja do powiedzenia inwestorzy i projektanci na temat halasu. Komentarz zbyteczny. Czego nie rozumiesz?