JAK BĘDZIE PRZEBIEGAŁA ŚCIEŻKA ROWEROWA?
- M. Szczerba - Przybylska
- Odsłony: 3623
W związku z przygotowywaniem dokumentacji niezbędnej do realizacji zadania pn. „Budowa drogi dla rowerów z Barlinka do Pełczyc - Etap II”, 28 września w barlineckim Ratuszu, odbyło się spotkanie, na którym przedstawiono dwa warianty uwzględniające zmianę przebiegu ścieżki rowerowej na ul. Pełczyckiej w Barlinku. Prezentacji obu wariantów, dokonał projektant Radosław Ostraszewski.
REKLAMA |
Przebudowa drogi gminnej ul. Pełczyckiej i drogi wojewódzkiej w zakresie bezpiecznego prowadzenia ruchu rowerowego, przy jak najmniejszym oddziaływaniu obiektu drogowego na środowisko to odcinki o długości 0 droga gminna ok. 800 m i droga wojewódzka ok. 375 m.
Wariant I – początek zlokalizowany jest przy ul. Dworcowej. Założono tam jezdnię o szerokości 7,0m z ciągami pieszo – rowerowymi po obu stronach. Od skrzyżowania z ul. Słowackiego jezdnia zostaje zwężona do 4,5m i taka szerokość pozostaje do końca przebudowywanej jezdni. Ciąg pieszo – rowerowy po lewej stronie drogi, zmienia szerokość do 3,0m i przechodzi w ścieżkę rowerową o szerokości 2,0m. Chodnik, który zlokalizowany jest po prawej stronie, pozostaje bez zmian. Chodnik z lewej strony zostanie rozebrany, natomiast ten po prawej stronie, będzie przedłużony. Zaprojektowano również jednostronną, dwukierunkową ścieżkę rowerową po prawej stronie jezdni o szerokości 2,0m, która przechodzi przez DW151 na jej lewą stronę, do starego nasypu kolejowego i dochodzi do istniejącej już ścieżki. Na drodze gminnej założono wybudowanie w czterech miejscach progów zwalniających, a na drodze wojewódzkiej wyspę spowalniającą ruch.
Wariant II – tak jak w przypadku wariant pierwszego, początek zlokalizowany jest przy ul. Dworcowej. Założono jezdnię o szerokości 7,0m z ciągami pieszo – rowerowymi po obu stronach. Ul. Pełczycką, ma przebiegać ciąg pieszo – jezdny z pełną dostępnością dla pieszych i rowerzystów oraz ograniczeniem dla ruchu samochodów. Wyłączeni z tego ograniczenia mają być mieszkańcy okolicznych posesji. W celu uspokojenia ruchu, zamontowane zostaną progi zwalniające, a na końcu drogi gminnej, zaprojektowano dwa place do zawracania. Istniejący chodnik pozostaje bez zmian. W dalszej części zaprojektowano jednostronną, dwukierunkową ścieżkę rowerową, po prawej stronie jezdni o szerokości 2,0m, która przechodzi przez DW151 na jej lewą stronę, do starego nasypu kolejowego i dochodzi do istniejącej już ścieżki. Zaprojektowano wyniesione skrzyżowanie na wysokości ul. Słowackiego. W czterech miejscach na drodze gminnej wybudowane zostaną progi zwalniające, a na drodze wojewódzkiej wyspę spowalniającą ruch.
Spotkanie zostało zakończone dyskusją nad projektami. Jaki ostatecznie został wybrany? Czy będą „zmiksowane”? Tego jeszcze nie wiadomo. Oba warianty będą jeszcze konsultowane.
M.Przybylska
Spotkanie ws. koncepcji ścieżki rowerowej na ul. Pełczyckiej.
Opublikowany przez Barlinek24.pl Wtorek, 28 września 2021
Dodaj komentarz
Wpisy wulgarne, zawierające błędy ortograficzne, hejt, kłótnie, obsceniczne czy obrażające innych komentatorów i naruszające podstawowe zasady netykiety (np. pisane DUŻYMI LITERAMI), nie będą publikowane. Zapraszamy do kulturalnej dyskusji. Nie odpowiadamy na anonimowe komentarze. Zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj? Napisz do nas redakcja@barlinek24.pl lub użyj przycisku "Zgłoś administratorowi". Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Redakcja nie odpowiada za treść komentarzy. Prosimy nie podpisywać anonimowych komentarzy z imienia i nazwiska. Regulamin komentarzy.Twój komentarz nie został opublikowany? Skorzystaj z fb i komentuj pod postem na naszym profilu B24.
Komentarze
Guest
PS. Mam nadzieję, że z tych wariantów w praktyce nie powstanie żaden wariaT :)
Pozdrawiam. A. L.
Guest
Guest
Guest
Rondo trochę lepiej spowolni pojazdy niż wyspa, zlokalizowana za niebezpiecznym zakrętem zjeżdżając od strony Pełczyc. Brak konieczności wycinania drzew na Pełczyckiej, brak konieczności ingerencji w drogę wojewódzką. W razie konieczności można Św Bonifacego zrobić jednokierunkową co tam uspokoi ruch a i piesi chodzący do kościoła na tym zyskają. A może w przyszłości dojdzie do budowy ronda u zbiegu Dworcowej, Ogrodowej i pozostałych ulic co wyeliminuje problem wąskiego zjazdu w Św Bonifacego.
Guest
Guest
P.S postawcie przynajmniej barierki przy dojeździe ścieżką do ulicy, tak aby wymuszały zatrzymanie się rowerów, bo tego brakuje na przejeździe na zakręcie przed Pełczycami
Guest