Recepta na sukces w handlu, czyli jak zostać zadowolonym franczyzobiorcą Żabki
- Odsłony: 1553
Powodzenie w handlu to nie tylko obranie właściwego kierunku biznesowego. To także wybór odpowiedniego partnera, który zapewni stabilność i bezpieczeństwo. Każdy przedsiębiorca decydujący się na rozpoczęcie współpracy franczyzowej z Żabką może liczyć na wsparcie sieci. Nowo przystępującym do biznesu Żabka oferuje wyposażoną i zatowarowaną placówkę, gotową do rozpoczęcia działalności.
Przedsiębiorcy mogą liczyć na szeroki zakres wsparcia technologicznego, logistycznego czy serwisowego. Każdy nowy franczyzobiorca przechodzi na początku indywidualne szkolenie teoretyczne jak również praktyczne, co daje mu odpowiednią wiedzę do prowadzenia swojego sklepu z sukcesem. Z kolei niewielki wkład własny na poziomie ok. 5 tys. zł zachęca do rozpoczęcia biznesu.
W całej Polsce działa już 8500 sklepów z zielonym szyldem. Klienci znajdują w nich szeroki asortyment produktów, ale mogą też skorzystać z pakietu usług. Placówki prowadzone są przez lokalnych przedsiębiorców, którzy współpracują z siecią na zasadzie franczyzy. Jeden z takich sklepów, w Barlinku w województwie zachodniopomorskim, prowadzi już od prawie 20 lat Zbigniew Szyszka. Franczyzobiorca wspomina, że jego początki współpracy z siecią odbywały się w zupełnie innej rzeczywistości, podczas gdy dziś może liczyć na dostęp do szeregu innowacyjnych narzędzi wspierających sprzedaż.
Zbigniew Szyszka nie ukrywa, że kluczem do odniesienia sukcesu jest także właściwa obsługa klienta i on przez wiele lat współpracy z siecią na ten właśnie aspekt postawił.
Zdaniem franczyzobiorcy prowadzenie placówki z sukcesem jest możliwe przede wszystkim dzięki wielkiemu wsparciu sieci, szeregu proponowanych udogodnień i narzędzi, a także wysokiemu poziomowi obsługi klienta. Jednak kluczem jak zawsze jest zaangażowanie.
Przedsiębiorcą Żabki może zostać każdy, niezależnie od tego, czy posiada profilowane wykształcenie, czy ma doświadczenie w handlu albo działał wcześniej jako przedsiębiorca. Dużo większe znaczenie ma osobista motywacja do zarządzania własnym sklepem, przedsiębiorcza postawa i pracowitość. Każdy nowy franczyzobiorca Żabki otrzymuje od sieci gotowy do prowadzenia sklep w dobranej odpowiednio lokalizacji. Nie musi również martwić się o zatowarowanie swojej placówki, dostawy są po stronie Żabki. W sieci obowiązuje system rozliczeń - między nią, a przedsiębiorcami prowadzącymi indywidualne biznesy pod jej szyldem, który bazuje na trzech filarach: bezpieczeństwie, motywacji oraz partnerstwie. Między styczniem a lutym 2022 roku ponad 76 proc. franczyzobiorców osiągnęło miesięczny przychód w wysokości co najmniej 20 tys. zł. Uzyskiwany w skali miesiąca przychód powinien wystarczyć na pokrycie estymowanych kosztów prowadzenia działalności przez franczyzobiorcę, w tym realizację zobowiązań podatkowych i ZUS. Franczyzobiorca ma możliwość generowania dodatkowego przychodu poprzez intensyfikację sprzedaży oraz utrzymywanie wysokiej jakości obsługi sklepu i klientów. Po trzech latach współpracy otrzymuje ponadto premię lojalnościową.
Aby zabezpieczyć franczyzobiorców przed ewentualnym niepowodzeniem ich biznesu Żabka wprowadziła w ubiegłym roku tzw. “Polisę na biznes”. Jest to ubezpieczenie, które ma zapewnić ochronę finansową przedsiębiorcy w przypadku zakończenia współpracy z siecią z ujemnym wynikiem.
Bliższe informacje nt. franczyzy z siecią Żabka oraz współpracy i procesu rekrutacji >>>