ŚREDNICÓWKA PODROŻAŁA
- Odsłony: 6262
Na nadzwyczajnej sesji barlineckiej Rady Miejskiej, radni musieli zająć się tematem dofinansowania 2 100 000 zł do budowanej obecnie trasy średnicowej. W trakcie jej obrad ścierały się głosy zarówno za, jak i przeciwko takiemu działaniu.
W materiale dźwiękowym przedstawiamy uzasadnienie, jakie przedstawił burmistrz Barlinka Dariusz Zieliński, w którym uzasadnia skąd taka kwota się wzięła. W dyskusji głos zabrali m.in.: Cezary Michalak, Romuald Romaniuk, Grzegorz Zieliński, Mariusz Maciejewski i radna Iwona Rudnicka. Ich wypowiedzi także w materiale dźwiękowym.
REKLAMA |
Na koniec sesji doszło do głosowania. Za dodatkowymi pieniędzmi opowiedziało się 10 radnych. Przeciwko było 2. Od głosu wstrzymało się także 2 radnych.
js
Burmistrz Barlinka - Dariusz Zieliński
Radny Cezary Michalak
Radny Romuald Romaniuk
Radny Grzegorz Zieliński
Radny Romuald Romaniuk
Przewodniczący Rady Miejskiej Mariusz Maciejewski
Wiceprzewodnicząca Rady Miejskiej Iwona Rudnicka
Dodaj komentarz
Wpisy wulgarne, zawierające błędy ortograficzne, hejt, kłótnie, obsceniczne czy obrażające innych komentatorów i naruszające podstawowe zasady netykiety (np. pisane DUŻYMI LITERAMI), nie będą publikowane. Zapraszamy do kulturalnej dyskusji. Nie odpowiadamy na anonimowe komentarze. Zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj? Napisz do nas redakcja@barlinek24.pl lub użyj przycisku "Zgłoś administratorowi". Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Redakcja nie odpowiada za treść komentarzy. Prosimy nie podpisywać anonimowych komentarzy z imienia i nazwiska. Regulamin komentarzy.Twój komentarz nie został opublikowany? Skorzystaj z fb i komentuj pod postem na naszym profilu B24.
Komentarze
Guest
Hm nie zauważyłem żeby spośród kandydatów do rady miasta chociaż jeden był inżynierem drogownictwa z uprawnieniami ;)
Guest
Chyba że pomiędzy rondem bankowym a solidarności będzie ograniczenie do 3,5 tony
Marceli
Guest
Guest
Guest
Jeżeli o obejście chodzi mi to będzie zakaz paragonu wjazdu dla pojazdów pow. 7,5 t do centrum miasta. Więc wychodzi na to nie że będą wyjeżdżać na ul. Dworcowa w kierunku Strzelec i na odwrót. Na piwko nie wszystkie pojazdu tego typu będą się stosować do zakazu. A jeżeli chodzi o policję, to może na początku będą tego pilnować, a później i tak będzie to samo z powodu braków kadrowych.
Dlaczego nikt nie pomyślał, żeby zrobić wjazd na ta drogę od skrzyżowania dróg Tunelowa i Kręta?? Nie chodzi o wyjazd, ale o sam wjazd chociaż. Ale cóż, zobaczymy czy ta droga odciążyć Barlinek. Chciałbym po realizacji tego projektu, żeby znów powtorzyli pomiary wielkości ruchu samochodowego w centrum Barlinka, ciekawe czy nie będą podobne z tymi z lat poprzednich.
Guest
Wydajemy horrendalną kwotę, bo kilkanaście milionów, na coś, co kompleksowo nie załatwia problemu. W Barlinku nie ma już innych potrzeb? Na dodatek kasę płacimy firmie, która zyski wywiezie za granicę. Brakuje miejscowych firm? Maldrobud nie brał udziału w przetargu? Okazuje się, że zachodnia firma była tańsza tylko na początku, bo do inwestycji już trzeba dopłacać grube miliony. Co będzie z gwarancją, jeżeli firma „schodzi z rynku” i później szukaj wiatru w polu? Zatrzymamy jakieś kwoty jako zabezpieczenie, ale czy wystarczająco dużo, aby faktycznie pokryły one ewentualne usterki? Ogromna inwestycja, którą wykonuje firma „schodząca z rynku” to jakaś farsa.
Helena5
Szkoda natomiast torowiska, bo może kiedyś nastałby czasy, gdy kolej znów miałaby szansę zawitać do Barlinka. Kolej to okno na świat, które władze Barlinka skutecznie zamknęły. Wielka szkoda, bo dopóki było torowisko, była nadzieja.
I przy okazji mam pytanie do pana przewodniczącego, który w RM zasiada od zawsze i pewnie zasiadał nadal będzie, czy zaszczycając swoją obecnością uroczystość otwarcia średnicówki planuje także swój równie ochoczy udział w pogrzebie kolei?
Guest
2.Odwodnienia , ekrany itp. powinne być przedmiotem projektu i jako takie nie mogą stanowić uzasadnienia zwiększenia kosztów.
3. Zmiany , októrych mówił burmistrz i przewodniczący sa tzw. zmianami istotnymi i wymagaja zmiany pozwolenia na budowę , co w praktyce oznacza zatrzymanie realizacji i uzasadnienie zmiany terminu .
Jest jeszcze jedno " brak nadzoru z strony gminy nad fazą projektową i realizacyjną inwestycji. I TO JEST PRAWDA
Guest
Jestem ciekawa kto kompetentny z ramienia gminy uczestniczył w ustalaniu zakresu robót podczas projektowania?