TRZEBA BARDZO UWAŻAĆ I CZEKAĆ
- Odsłony: 6478
Co pewien czas docierają do naszej redakcji pytania o przejście dla pieszych przy ulicy Gorzowskiej, w pobliżu Bricomarche i o oświetlenie przejścia dla pieszych na drodze średnicowej w pobliżu skrzyżowania z ul. 31 Stycznia. Wiele osób zwraca uwagę na niebezpieczeństwa czekające na pieszych w tych właśnie miejscach.
Pytania te zadaliśmy zarządcy wspominanych dróg, Zachodniopomorskiemu Zarządowi Dróg Wojewódzkich w Koszalinie.
- Kiedy w Barlinku powstanie obiecane przejście dla pieszych przy sklepie Bricomarche na ulicy Gorzowskiej?
- Kiedy oświetlone zostanie przejście dla pieszych na drodze średnicowej w Barlinku, na jej skrzyżowaniu z ulicą 31 stycznia?
REKLAMA |
Oto odpowiedź, jaką otrzymaliśmy.
Po zakończeniu budowy, Gmina Barlinek postanowiła doświetlić przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu nowej obwodnicy z ul. 31 stycznia. Zlecono projekt, który jest w trakcie uzgodnień z ZZDW. Projektant musi jednak wziąć pod uwagę prowadzone już prace projektowe drugiej części obwodnicy. Projektowany 450-metrowy nowy odcinek obwodnicy pozwoli na jej przedłużenie w kierunku wylotu DW nr 151 z Barlinka do Gorzowa Wlkp.
Projektowane przez Gminę doświetlenie przejść, ma na celu poprawę bezpieczeństwa pieszych w tym rejonie, należy jednak pamiętać, że jest to rozwiązanie tymczasowe. W projekcie drugiej części obwodnicy (który powstaje w ZZDW i powinien zostać zakończony w tym roku), przewiduje się budowę ronda na skrzyżowaniu z ulicą 31 stycznia. Zmiana położenia skrzyżowania, które zostanie przesunięte na południe oraz zmiana organizacji ruchu w tym miejscu, spowodują zmianę położenia przejść dla pieszych i prawdopodobną konieczność demontażu tymczasowego oświetlenia. Na obecnym etapie uzgodnień, by obniżyć koszty inwestycji gminnej, zdecydowano o doświetleniu tylko jednego przejścia - przez ul. 31 stycznia, rezygnując z ustawienia lamp przy przejściu przez obwodnicę.
W minionym roku w ramach zadań z zakresu poprawy Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego ZZDW zbudował chodnik wzdłuż ulicy Gorzowskiej oraz stworzył tzw. przejście sugerowane z obniżonymi krawężnikami, ale bez oznakowania poziomego. Przejścia takie powstają w miejscach o niewielkim ruchu pieszych. Chodzi o to, by kierowcy nie przyzwyczajali się do sytuacji, w której rzadko albo nigdy nie spotykają pieszego w danym miejscu i przestają zachowywać ostrożność. Sugerowane przejścia zmuszają też pieszych do większej uwagi i rozejrzenia się wokół, zanim wejdą na jezdnię.
Foto: Archiwum
js
Dodaj komentarz
Wpisy wulgarne, zawierające błędy ortograficzne, hejt, kłótnie, obsceniczne czy obrażające innych komentatorów i naruszające podstawowe zasady netykiety (np. pisane DUŻYMI LITERAMI), nie będą publikowane. Zapraszamy do kulturalnej dyskusji. Nie odpowiadamy na anonimowe komentarze. Zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj? Napisz do nas redakcja@barlinek24.pl lub użyj przycisku "Zgłoś administratorowi". Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Redakcja nie odpowiada za treść komentarzy. Prosimy nie podpisywać anonimowych komentarzy z imienia i nazwiska. Regulamin komentarzy.Twój komentarz nie został opublikowany? Skorzystaj z fb i komentuj pod postem na naszym profilu B24.
Komentarze
Guest
Guest
Guest
Guest
Guest
Guest
Guest
Guest
Guest
mam pytanie o skrzyżowanie ul pełczyckiej, dworcowej ,Mickiewicza 1-go maja, ogrodowa wedle prawa jadąc od ul pełczyckiej w kierunku dworcowej a nawet w stronę miasta mam pierwszeństwo przed wyjeżdżającym z Mickiewicza i tam aż prosi się znak stop / zasada prawej ręki/ a wszyscy jadą z Mickiewicza jak szaleni ale podobnie jest z ulicy ogrodowej przy skręcie w lewo w str NETTO muszą ustąpić pierwszeństwa tym z Mickiewicza A WYSTARCZYŁO ZROBIĆ PRAWO SKRĘT W STR UL PEŁCZYCKIEJ i dopiero wyjazd na ul główną z pełczyckiej ale jak dojdzie tam do wypadku to wtedy będzie miał problem sprawca i pokrzywdzony ale .mądry polak po szkodzie,,
mieszkaniec