WIDAĆ JUŻ EFEKTY BUDOWY ŚCIEŻKI
- Odsłony: 6959
Sieć Tras Rowerowych Pomorza Zachodniego, a konkretnie jeden z jej odcinków – Trasa Pojezierzy Zachodnich - po ukończeniu ma mieć łączną długość 423 km. Trasy biegną po pięknych terenach Pojezierzy: Myśliborskiego, Choszczeńskiego, Ińskiego, Drawskiego i Szczecineckiego a odcinki Myślibórz – Barlinek - Pełczyce – Choszczno, zaplanowano na starych nasypach kolejowych.
W październiku ubiegłego roku, rozpoczęła się długo wyczekiwana przez rowerzystów, budowa 4,75 km odcinka drogi dla rowerów w kierunku Pełczyc. Przypomnijmy, że pierwszy z odcinków o tej samej długości, do granicy Gminy Barlinek, wykonano już w 2018 r. Na drugi z zaplanowanych odcinków, trzeba było długo czekać, bowiem dopiero w sierpniu 2019 r. wicemarszałek województwa zachodniopomorskiego Tomasz Sobieraj i Burmistrz Pełczyc Mirosław Kluk, podpisali umowę gwarantującą unijne wsparcie inwestycji w kwocie 2,5 mln zł.
REKLAMA |
Dziś, na tym niespełna 5 km odcinku, widać ukończone prace porządkowe, tj. wycięte drzewa i krzewy a także wylaną już masę bitumiczną. Postępujące prace, pozwalają więc sądzić, że planowane na wrzesień 2020 r. zakończenie budowy drogi, jest jak najbardziej realne.
Nie zapominajmy również o tym, że rozpoczynając wycieczkę rowerową w Barlinku, będziemy mogli dojechać aż do Choszczna. 20 km odcinek Pełczyce – Choszczno, którego koszt wyniesie 6 mln zł., jest w budowie od września 2019 r. Droga ma być oddana do użytku w IV kwartale tego roku.
monikary
https://mail.barlinek24.pl/aktualnosci-2/12114-widac-juz-efekty-budowy-sciezki.html#sigProId41092eb0eb
Dodaj komentarz
Wpisy wulgarne, zawierające błędy ortograficzne, hejt, kłótnie, obsceniczne czy obrażające innych komentatorów i naruszające podstawowe zasady netykiety (np. pisane DUŻYMI LITERAMI), nie będą publikowane. Zapraszamy do kulturalnej dyskusji. Nie odpowiadamy na anonimowe komentarze. Zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj? Napisz do nas redakcja@barlinek24.pl lub użyj przycisku "Zgłoś administratorowi". Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Redakcja nie odpowiada za treść komentarzy. Prosimy nie podpisywać anonimowych komentarzy z imienia i nazwiska. Regulamin komentarzy.Twój komentarz nie został opublikowany? Skorzystaj z fb i komentuj pod postem na naszym profilu B24.
Komentarze
Guest
Guest
"# Guest 2020-02-04 14:43
Czyli z pociągów mamy przesiadac się na rowery.Super."
Pytam, z pociągów dokąd? Do dwóch sąsiadujących z Barlinkiem, Mega atrakcjnych, prężnie rozwijających się metropolii - Choszczna i Myśliborza - do których ludzie (turyści, inwestorzy, studenci) walą drzwiami i oknami 24 godz. na dobę. I ten brak szynobusa odbiera Barlinkowi kontakt z cywilizacją.
Guest
Guest
Guest
Była kolej, to mało kto korzystał, dlatego upadła, a teraz żale bo nie ma. Gdyby była to by dalej nie korzystali tylko każdy swoim autem jeździł a z czego kolej ma się utrzymać, z nieba?
Guest
Guest
Jeżeli ścieżka rowerowa wam wystarczy to bardzo niskie wymagania mają mieszkańcy Barlinka.
Guest
Mimo wszystko, przeglądając artykuły na Barlinek24 można stwierdzić tylko jedno, a mianowicie ludzie lubią narzekać. Nie mówię żeby się nie wzorować na bardziej rozwiniętych krajach, takich jakie wymieniłeś, natomiast tu jest Polska a nie Belgia czy Holandia. Moim zdaniem dobrze że budują ścieżkę, a mam 27 lat, wiec czy taki młody to już nie wiem. Trzeba się cieszyć z tego co jest, a nie tylko narzekać. Oczywiście można by pare rzeczy poprawić, ale od tego są wybory. A my taka a nie inna władze wybieramy. Tak wiec pretensje tutaj wszyscy komentujący powinni mieć do siebie, a nie gminy, miasta, państwa.
Guest
Bo Ty zbyt młody jesteś dlatego nie pamiętasz kolei w Barlinku Teraz ekologia na czasie więc szynobus wpisałby się tutaj idealnie jako połączenie między Ch/M no ale włodarze zadecydowali zwinąć szyny i wybudować ścieżkę.Niedługo w Europie mocno ograniczą spożywania mięsa bo do takiego durnowactwa zaczyna dochodzić.Także nie dziwi likwidacja bazy pod kolej i zastępowanie ją ścieżkami.Nie jestem przeciwny ścieżkom rowerowym wręcz przeciwnie powinny być budowane ,ale z głową a nie bezmyślnie .Wystarczy podjechać do Belgii czy Niderlandów aby zobaczyć jak to jest zrealizowane.Od budowy ścieżek rowerowych chleba i w kieszeniach nam nie przybędzie.W Barlinku potrzeba przedewszystkim nowych miejsc pracy.Jesli kowal otworzy warsztat to najpierw wyposaża go w narzędzia a nie skupia się na malowaniu budynku jak to ma u nas miejsce w Barlinku.No ,ale taką władzę wybraliśmy trzeba to przełknąć do następnych wyborów.
Guest