NOWE (CZY LEPSZE?) OZNAKOWANIA DLA ROWERZYSTÓW
- Odsłony: 4647
Na terenie miasta pojawiły się nowe oznakowania dla rowerzystów. Widać je na obu chodnikach, na ulicy 31 Stycznia i na ulicy Jeziornej. Te na 31 Stycznia wskazują, że z chodnika mogą korzystać rowerzyści i piesi.
Duże zmiany zaszły na ulicy Jeziornej. Tam ścieżka rowerowa prowadzi chodnikiem tylko przy Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego. Przy skręcie do Szkoły Podstawowej nr 1 trzeba z chodnika zjechać i jechać ul. Jeziorną „pod prąd”. Tak jak wskazuje namalowana na jezdni ścieżka. Jazda po chodniku, według prawa jest zabroniona. Zezwala na to tylko kilka przypadków.
Czy jest to bezpieczne? Czekamy na opinie czytelników. Zdarza się, że po jednej stronie jezdni parkują samochody i te, które chcą je ominąć muszą wjechać na ścieżkę rowerową. Na tej mogą znajdować się, i co widać na zdjęciu znajdują się rowerzyści. O wypadek nie trudno.
REKLAMA |
Dalej, od miejsca gdzie znajduje się wejście na taras widokowy i przejście dla pieszych, nie ma praktycznie oznakowanego miejsca, którędy mają poruszać się rowerzyści. Kolejny znak znajduje się przy murach. Nie ma także znaku „Droga dla rowerów” przy skręcie w kierunku wypożyczalni sprzętu wodnego. Nie ma tam żadnych informacji o tym, kto może się chodnikiem poruszać. Czy tylko piesi?
Jak będzie dalej oznakowana ścieżka rowerowa przez miasto, która poprowadzi do Pełczyc? Najprawdopodobniej przez parking GBS, dalej ul. Szpitalną, Mickiewicza i Pełczycką. Nie wiadomo, jezdnią czy chodnikiem? Nie bardzo wiadomo, kiedy powstanie bezpieczny zjazd z ulicy Pełczyckiej na ścieżkę rowerową. Wszystko to sprawia, że rowerzyści muszą uważać na pieszych i odwrotnie, kierowcy na rowerzystów. Bo, jak na razie oznakowania dla rowerzystów pozostawiają wiele do życzenia. Szczególnie na terenie miasta.
Oznakowanie i koncepcja ścieżki rowerowej Dzikowo - Barlinek - Pełczyce, Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich.
js
https://mail.barlinek24.pl/aktualnosci-2/12483-nowe-czy-lepsze-oznakowania-dla-rowerzystow.html#sigProId7e7298f134
Dodaj komentarz
Wpisy wulgarne, zawierające błędy ortograficzne, hejt, kłótnie, obsceniczne czy obrażające innych komentatorów i naruszające podstawowe zasady netykiety (np. pisane DUŻYMI LITERAMI), nie będą publikowane. Zapraszamy do kulturalnej dyskusji. Nie odpowiadamy na anonimowe komentarze. Zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj? Napisz do nas redakcja@barlinek24.pl lub użyj przycisku "Zgłoś administratorowi". Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Redakcja nie odpowiada za treść komentarzy. Prosimy nie podpisywać anonimowych komentarzy z imienia i nazwiska. Regulamin komentarzy.Twój komentarz nie został opublikowany? Skorzystaj z fb i komentuj pod postem na naszym profilu B24.
Komentarze
Guest
To chyba logiczne. Dwa skrajne dla rowerów w obu kierunkach, środkowy dla ruchu pieszego.
Guest
Stara ścieżka nie do końca była wykonana zgodnie z przepisami. Dwukierunkowa droga dla rowerów powinna mieć min. 2m szerokości (ma 1,9m, chyba, że projektant wliczył sobie krawężnik do pełnej szerokości), dodatkowo nie może być na niej żadnych słupów (a są słupy znaków), a zgodnie z dobrą praktyką powinna być odsunięta od jezdni o min. 0,5m, czyli o wielkość skrajni jezdni, na której nie można stawiać żadnych przeszkód, słupów itp. Żaden rowerzysta nie jedzie tuż przy krawężniku, bo może zwyczajnie spaść z niego i wjechać na jezdnię prosto pod koła samochodu. Z kolei rowerzysta, który się odsuwa od jezdni, jedzie w kierunku kolizyjnym z rowerzystą, który jedzie w drugą stronę. Właśnie dlatego powinna być opaska separacyjna. W Polsce jeszcze długie lata upłyną, zanim zacznie się budować infrastrukturę rowerową wysokiej jakości.
Guest
To nie jest ścieżka rowerowa, tylko pas ruchu dla rowerów - w tym przypadku do jazdy w stronę przeciwną, do ruchu ogólnego. Pasy ruchu dla rowerów zawsze były i są jednokierunkowe.
Guest
Normalnie. Oznakowanie P-27 (rowerki z daszkiem) służą jedynie do oznaczeniu położenia rowerzystów na jezdni i nie oznacza to zakazu wjazdu innym użytkownikom. Samochodem nie można jeździć tylko po pasie ruchu dla rowerów, czy drodze dla rowerów.
Guest
Na ul. Jeziornej, na dwukierunkowym odcinku jezdni, zlikwidowana została nienormatywna dwukierunkowa droga dla rowerów bez skrajni (jezdnia, słupy), na jezdni ogólnodostępnej zastosowano oznakowanie P-27 (tzw. sierżanty rowerowe), celem wskazania toru i kierunku jazdy rowerów. Z kolei na jednokierunkowym odcinku jezdni ul. Jeziornej również zlikwidowano substandardową drogę dla rowerów, ponadto wyznaczony został kontrapas rowerowy, służący do jazdy "pod prąd". W drugą stronę rowerzyści poruszają się jezdnią na zasadach ogólnych, prawą jej stroną (kontrapas jest zawsze jednokierunkowy i nie można nim jeździć w dwie strony!). Jeżeli coś było nieprzepisowego, to własnie wcześniejsze rozwiązania projektowe.
Guest
Guest
Bądźmy racjonalni. Normalne jest, że ulice są obok naszych domów.
Co mają powiedzieć mieszkańcy ul. Gorzowskiej, ul. Niepodległości albo 1 Maja?
Gdyby nie było nasypu i byłyby tam skrzyżowania, ruch byłby spokojniejszy. Ekrany dźwiękoszczelne tez mogłyby zostać.
Guest
Poproszę jeszcze o oznakowanie ścieżki dydaktycznej przy jeziorze, od plaży w stronę Janowa. Szlak pieszo- jezdny: środkiem - szeroki pas w kolorze czarnym, po bokach - dwa wąskie w kolorze brązowym. A który jest dla rowerów? Trochę farby i nie byłoby slalomu rowerzystów pośród spacerowiczów...
Guest
Mieszkańcy ulicy Tunelowej jak i ogrodowej napewno cieszą się że ruch odbywa się górą. Po to też są te panele dźwiękoszczelne. Inaczej myślą ci co tam nie mieszkają, a tylko by chcieli przyjeżdżać jak autostradą szybkiego ruchu. Ale my tam ŻYJEMY!!
Guest